13 Aralık 2007 Perşembe

Futbol Sohbetleri Serisi - 1 ( Uefa mı ? Şampiyonlar Ligi mi?)

Futbol Dilencileri olarak sık , sık kendi aramızda futbol üzerine çeşitli konuşamalarımız olur . Bundan böyle fırsat buldukça bu sohbetlerimizi blogumuza “ Futbol Sohbetleri Serisi “ adı altında eklemeye karar verdik . İşte bu ilki ...

UEFA mı ? Şampiyonlar Ligi mi ?

( Serhat Aydoğmuş ve Şeref Solmazer )

Serhat Aydoğmuş: UEFA mı Şampiyonlar Ligi mi ?
Şeref Solmazer: Şampiyon olacaksan Uefa , yoksa ş.ligi ,ama bence soru yanlış . Yoksa tabi ki Ş.Ligi . Zaten orada başarısız olunca uefa ya gidiliyor
Serhat Aydoğmuş: Ama elinde olan bir tercih durumunda şu anda mesela bu akşam ( FB- CSKA maçı öncesi ) yenilip Uefa’ ya gidebilirsin , bu senin elinde artık
Şeref Solmazer: Yok canım öyle tercih olur mu ? orada şöyle bir durum var , Uefa zaten garanti , yen ş.l de üst tura çık ! ki benim hep istediğim buydu başından beri , önce Uefa’ yı garantile sonra tura bak
Serhat Aydoğmuş: Ben ş liginde son 16 yıl UEFA kupasına değişmem
Şeref Solmazer: Ben ona katılmıyorum , yalnız S.L’de 16 garinti olabilir de Uefa da şampiyonlul çok zor , sonuçta kazanılan ŞAMPİYONLUK .
Serhat Aydoğmuş: Hiç umrumda değil , benim kupa derdim yok
Şeref Solmazer : Olur mu hiç öyle şey , kupa istenmez mi ?
Serhat Aydoğmuş: Lyon’ un hiç kupası yok
Şeref Solmazer : Taraftarsan olacak , olamlı , istemelisin , onun dışında futbolun başka yönünden bakarsan dediğini analayabiliirm ama katılamam !
Serhat Aydoğmuş: Benim için Lyon olmak çok daha önemli
Şeref Solmazer: Sevilla ? Lyon’ dan üstün benim gözümde , Porto’da ...
Serhat Aydoğmuş: UEFA şamp olduğu için mi
Şeref Solmazer: Evet ! Belki bu sene Ş.L finali oynayacak kimbilir ?
Serhat Aydoğmuş: CSKA ? Sevilla dan önceki şampiyon , Sevilla UEFA kupasını hiç almasaydı ne kaybederdi Sevillalığından
Şeref Solmazer: Kazandı çok şey , birkere güven kazandı , prestij kazandı , şöhret kazandı
Serhat Aydoğmuş: Biz de ( FB ) kazandık .
Şeref Solmazer : Ayrıca maddi gücü arttı , dolayısıyla takımı güçlendi , şimdi Ş.L’de aynı şeyi kovalıyor ...
Serhat Aydoğmuş: Maddi güç dersen Ş.ligi ile kıyas kabul etmez .
Şeref Solmazer: Adımlardan bahsediyorum, Uefa asla kücümsenemez , Uefa kupası Ş.L öncesi presitijdir, kapıdır ...
Serhat Aydoğmuş: Küçümsemek nerden çıktı ? Ş ligi ile kıyaslıyorum ben
Şeref Solmazer: Kıyas da olmaz bence , Sen küçümsüyorsun ama farketmiyorsun belki . ŞL 16’SI diyorosun bence UEFA kupasından daha önemli, işte bu küçümsemedir bence ...
Serhat Aydoğmuş: (ŞL 16’SI diyorosun bence UEFA kupasından daha önemli ) kesinlikle öyle , ama UEFA’yı küçümsediğim çıkmaz bundan , küçümsemiyorum.
Şeref Solmazer: Yapma allah aşkına , desen ki heryıl uefa da final mi ş.l de 16 mı ? Belki anlayacağım ama , yukarıda ki gibi dersen olmaz ... Tabii ki her yıl Uefa şampiyonluğunu tercih ederim, heryıl Ş.L 16 sında olmak yerine... Düşün son 4 yılın uefa şampiyonu F.B mi daha önemli , yoks son 8 yılın Ş.L ‘de son 16 dan elenen F.B mi ? Bence sormak bile garipte neyse ... Ama CSKA ve G.S örneği dersen onlar pek sağlam örnekler olmaz , o konuda
Serhat Aydoğmuş: S.L’de son 16 ya kalan bir takımın kasasına UEFA şampiyonluğundan daha çok para girer
Şeref Solmazer:Girsin , para kıyas mı ? Para ancak daha şöhretli , kaliteli oyuncuları alamak için bir araç olur.
Serhat Aydoğmuş: UEFA şampiyonluğu şu demektir : Ben Ş.liginde son 16 ya kalma şansını elde edemedim , geldim şansımı burda aradım , burda da kupayı aldım
Şeref Solmazer: Evet
Serhat Aydoğmuş: Yani Avrupa 17. sisin . Avrupa 17.si 16. sından daha önemli olamaz !
Şeref Solmazer: Ama sorduğunla söylediğin başka şeyler . Uefa şampiyonluğu 17. likse daima 17. olmayı tercih ederim , her sene ama .... Mesela 4 yıl ardarda .
Serhat Aydoğmuş: Nasıl yani ?
Şeref Solmazer : Ben senin derdini anlıyorum . Örneğin bu akşam Uefa ya gitmem istemem 16 olmak isterim , ben sana devamlılıktan bahsediyorum ( üstüste aynı başarı , yani üstüste hep UEFA kupası şampiyonluğundan , şampiyonluk !)
Serhat Aydoğmuş: Ben de devamlılıktan bahsediyorum
Şeref Solmazer: 3 sene Uefa kupasını alma garantim olsa 16. olmak bence önemli değil onu diyorum , somut başarıdan kupadan bahsediyorum .
Serhat Aydoğmuş: Ben o garantiye rağmen 16 yı tercih ederim
Şeref Solmazer: Sen paradan bahsediyorsun
Serhat Aydoğmuş: Sadece para değil , paranın nedeni beni ilgilendiren
Şeref Solmazer: Dostum Sevilla güzel örnek benim dediğime , aslında tartışmaya bile gerek yok . Sevilla ya bak !
Serhat Aydoğmuş: Sevilla uefa şampiyonu olduğu için burda değil , İspanya liginde başarılı olduğu için burda , karıştırma onu
Şeref Solmazer: Uefa şampiyonu olduğu için orada tabii ki ( yani başarılarını arttırdığı yükselttiği için )
Serhat Aydoğmuş: Uefa şamp giremiyor Ş.ligine ,
Şeref Solmazer: İspanyada başarılı oldu , ispanyada başarılı olduğu için uıefa şampiyonu oldu , o yüzden şu anda burada
Serhat Aydoğmuş: Yine burda olacaktı , belki seneye olamayacak burda , Uefa’ da da olamayacak belki ...
...
Şeref Solmazer: Platini öyle demiyor . Statü 2008 den sonra büyük olasılıkla değişecek ,
gerçek şampiyonlar oynayacak . statülere takılma .
Serhat Aydoğmuş: Platini zaten Ş.Liginin içine etmeden giderse iyi olacak ... kupa şampiyonlarını da alacak
Şeref Solmazer: Mesela bir önceki Uefa şampiyonu diğer yıl Ş.L’de oynayacak . Ben Platini gibi düşünüyorum .
Serhat Aydoğmuş: İngiltere kupasını alan ş liginde ... Herşey daha çok para için !
Şeref Solmazer : O zaman Chelsea bakacak ki igde artık Manu’yu yakalayamam ozaman kupaya asılacak, ona yatırım yapacak , yeni güçler çıkacak , güç dengeleri başka alanlara (kupalara) kayacak , tv gelirleri farklı org. lar için artacak vs.
Serhat Aydoğmuş: Farklı org? mesela?
Şeref Solmazer: Yerel kupalar .Mesela Beşiktaş ligin ilk yarısı havlu attı ama kupada iddalı devre arası onun için transfer yapacak ...
Serhat Aydoğmuş: Bu durumda G14 kopar Uefa’ dan
Şeref Solmazer: Ozaman NBA gib olur ki , boku çıkar futbolun,
Serhat Aydoğmuş: Koparsa mı?
Şeref Solmazer: Evet
Serhat Aydoğmuş: Mecbur kopacak
Şeref Solmazer: Niyetleri o zaten , istedikleri o , ama günah keçisi olmak yerine kurban arıyorlar , Uefa başka bişey , diğerlerinin derdi sadece para , o yüzden Platini’yi kurban edebilirler Uefa için ...
Serhat Aydoğmuş: Ben Platini’ nin derdinin para olduğunu düşünüyorum , derdinin de daha doğrusu
Şeref Solmazer: Uefa gelen paraları futbolun gelişmesi için vs. harcayabilir ama diğerleri ?
Serhat Aydoğmuş: Uefa nın böyle bir derdi olamaz
Şeref Solmazer: Ne olur peki Uefa nın derdi , niye var ozaman uefa
Serhat Aydoğmuş: UEFA nın derdi gelirlerini arttırmak
Şeref Solmazer: Neden
Serhat Aydoğmuş: Görünen nedeni futbol
Şeref Solmazer: Nasıl yani ? O zaman yöneticilerin cebine para atma derdine dönüşür bu anlayışta olay
Serhat Aydoğmuş: UEFAnın ne tür bir pislik olduğunu Maradona’ yı (*) okurken beraber gördük..
Şeref Solmazer: Dostum yapma !
Serhat Aydoğmuş: Gölgede ve güneşte futbolda (**) okuduk değil mi ? Blatter’i de okuduk (***) orda ...
Şeref Solmazer: Yani Uefa pislik olmak amacıyla mı kurulmuştur ? Yoksa aciz, kötü ve pislik yöneticiler yüzünden mi böyle olmuştur ? Dünyadaki pislik yönetimler gibi ...
Serhat Aydoğmuş: Şeref sonuçta bu bir sistem , ne amaçla kurulduğunun bir önemi var mı ? önemli olan ne olduğu , bilmem kaç yılında kurulurken ki amacının ne önemi var şimdi
Şeref Solmazer: Var tabi . İşlerliğini kazandırıp pisliklerden arınması lazım . O zaman ne işimiz var orada o org.ların içnde ? Avrupa futbol şamp. Vs. Niye kıçımız yırtıyoruz ?
Serhat Aydoğmuş: Bağımlıyız çünkü
Şeref Solmazer : Neden ?
Serhat Aydoğmuş: Futbolsuz yapamıyoruz
Şeref Solmazer: Neyse ... Blatter ve birkaç pislik yüzünden tüm bir kurumu bitirdin ya anlşamadık bu konuda ... Ozaman aynı şeyler Olimpiyat komiteleri vs. içinde var ! O zaman olimpiyata da katılmayalım !
Serhat Aydoğmuş: Bunları münferit görüyosan o ayrı
Şeref Solmazer : Olimpiyat danaşıklı döğüştür , ne amaçla yapıldığı önemli değildir vs. mi diyeceğiz ?
Serhat Aydoğmuş: bu mantıkla G14’tekilerde futbolu düşünüyoruz diyebilirler , asıl amaç her zaman paradır !
Şeref Solmazer: Onların hiçbir dayanakları olamaz bu konuda , bu tartışmada !
Serhat Aydoğmuş: İsmin uefa olması G14 olması bunu değiştiremez
Şeref Solmazer: Nba diyorum F1 diyorum , bu org ondan farklı olamaz !
Serhat Aydoğmuş : Biz mi soktuk bu kadar sponsoru futbola ?
Şeref Solmazer : Nba ile Avrupa üst düzey basketbolu ne demek istediğimi anlatıyor çok net herşeyi . Ama adamların derdi para olduğu için NBA’yi Arupaya sokup EURO LİG’i bitirmeye çalışıyorlar .
Serhat Aydoğmuş: Uefa yı genel zihniyetten neden ayırdığını anlamadım ? Uefa sütten çıkmış ak kaşık , diğerleri tü kaka , ortadaki bir paylaşım kavgası , şu sistemde hangi organizasyon bundan farklı olabilir ki
Şeref Solmazer: Uefa yönetim zafiyeti var ya da olabilir ? Kötü yönetilmesi ya da şaibeli işlere imza atması Uefa’nın durumunu sorgulamaya sebep olabilir ama onun gereksizliğini kanıtlamaz
Serhat Aydoğmuş: İyi de yönetim zaafiyeti nasıl oluşuyor ? Koca Uefa zaafı olan yöneticileri nasıl seçiyor ?
Şeref Solmazer: Bu ülke de seçiyor , Amerika da ... Herkes nasıl seçiyorsa öyle seçiyor . Bu dünyada zaten sorun artık seçilende değil seçende . Bu yüzden seçme yeterliliği gibi bir kriter koymak gerektiğini düşünüyorum seçenler için , 6 milyarı seçebilecekler ve seçme kabiliyeti ve vasfı olmayanlar diye ikiye ayırmak lazım . Neyse ....
Serhat Aydoğmuş : Ben sadece şunu diyorum ; UEFA ile G14 arasında taraf olmam , ikisi de aynı sistemin aynı sonuçlarıdır çünkü , benim futbol sevgimi sağlayan kurumlar değiller ki zaten . UEFA’nın veya G 14 pislik işlere bulaşmış olması beni futbol anlamında ilgilendirmiyor o yüzden ben oturmuş Maradona’ yı bekliyorum o kadar ...
Şeref Solmazer: Dün inceliyordum jeneriklerini gördüm sen konuyu böyle bağlayınca ...
Serhat Aydoğmuş: Nedir o ?
Şeref Solmazer : Evsizler dünay futbol şampiyonası (****) jenerik filmi ve web sayfası
Serhat Aydoğmuş:Uefa mı düzenlemiş ?
Şeref Solmazer: Uefa ve Nike sponsor olarak görünüyor , önümüzdeki yıl Avustralya’da ve bir habere göre Avustalya 3 milyon dolar ayırmış buna ...
Serhat Aydoğmuş: İnceleyeceğim
Şeref Solmazer: Özellikle jenerik filminide izle . Futbol güzel şey , heyecanlı şey , tam dilencilere layık bir organziasyon gibi . Cantona’nın bu jenerik filminde olması da sanırım Nike kaynaklı ... Ayrıca bu tür organizasyonlar benim ülke içinde de ve herkesin katılımıyla gerçekleşmesini düşlediğim maç türleri ... Tüm yaş gruplarıda ve tüm ülkeye yayılmış sahalar ve organizasyonlar , sonra buradan çıkacak takımların yerel yada ulusal turnuvaları vs . Oralardan çıkacak yeni futbol cevherleri , belki Maradonaları ...
Serhat Aydoğmuş: Alternatifini yapmak lazım
Şeref Solmazer: Neyse dostum bu güzel sohbeti şöyle bağlayalım ; biz futbolu da ülkemizi de , dünyayı da seviyruz , ondan şüphem yokta , bu çok sinirleri bozan , yoran ve stresli birşey .
Serhat Aydoğmuş: Haklısın .

Konuşmada geçen kaynaklar
(*) Kitap : El Diego : Maradona Goa yayınları

(**) Kitap : Gölgede ve Güneşte Futbol - Eduardo Galleano - Can Yayınları
(***) Kitap : Faul : FİFA’nın Karanlık Yüzü – Andrew Jennings –Bilgi Yayınevi
(****) İnternet Sayfası : www.homelessworldcup.org

Hiç yorum yok: