28 Şubat 2008 Perşembe

Galatasaray :2 Fenerbahçe : 1 " Futbol dışında HERŞEY !"

Futbol Dışında HERŞEY : İşte Galatasaray - Fenerbahçe gerçeği

Şeref Solmazer - İstanbul - F.D
28 Şubat 2008
Dün akşamki maçtan sonra bene Fenerbahçe takımını Türk futbolunun "Guru"su ilan ediyorum . (Lugano ve Volkan'ı bu değerlendirmenin dışında tutarak) Antoloji.com sitesinde Selin isimli bir arkadaşımız Guru'yu şöyle ifade etmiş "Guru, başkalarının ruhundaki fırtınaları kendi içinde boğup yok eden, yok ederken de daha da büyüyen bir hortumdur... " Takım akşam başta hakem kılığında ve formasıyla sahada yer alan Cüneyt Çakır ve uzun yılların vermiş olduğu psikolojik sıkıntıyla sahaya çıkan GS karşısında özellikle maçın ikinci yarısındaki oyunu , duruşu , mücadelesi ve kişiliği ile bir guru gibiydi . Bu takımının ikinci yarıdaki bu mücadelesi ve duruşuyla , bu guru edasıyla , oyunuyla ve Gökhan'ın muhteşem golü ve 8 kişiyle gol için çırpınan o 8 adamın inancıyla guruR da duydum .

Maçı sonu zaten bunu kanıtlar nitelikteydi , hakem ruhundaki fırtınada boğulmuş , GS oyuncularda Fenerbahçe girdabında şimdilik kurtulmanın ironik mutluluğuyla çiftetelli oynuyorlardı ...

Dün akşam sahadaki futbol için konuşacak hiçbirşey yok , FB turu 8 kişiyle de atlayabilirdi , olmadı , bunca yıl kupadan uzak kalma bundan sonrada sorun olmayacaktır ama dün akşam yaşanan şey ve gördüklerimiz hissettiklerimiz unutulmayacaktır . Umarım bu kötü tecrübeler gelecek günler için olumlu dersler çıkarılmasını sağlar .


Dün akşamdan aklımda kalanlar
- Hekem dün akşam berbat hakemlik konusunda yılarca gösterilecek bir ders verdi. Hakemlik nasıl sona erdirilirdi bu dersin adı
- Lugano ve Volkan'ın bu takımdan gitmelerinin artık zamanının gelip çoktan geçtiğini gördüm
- Gökhan'ın gelecekte örnek bir FB kaptanı olacağının ışığını gördüm
- Zico ve Feldkamp'ın bilgeliğini ( maç sonu açıklamaları )
- Hakan Şükür & Alaturka Quartet ( Hakan, Sabri ,Arda,Ümit)'in "Aciz Kulların" isimli albümünün tanıtım klibini izledim ( bu gerçekten hakem kadar geçenin önemli görüntüsüydü)
- GS'nin FB karşısındaki acizliği ve psiolojik ezikliğini . 10 kişiyle üstün 9 kişiyle başabaş 8 kişiyle gole gidebilen bir takım vardı karşılarında ve buna izin veriyordu GS ...

Maç sonu demeçlerden özellikle dikkatimi çekenler

Zico (hakem için ) : " Tekrar okuluna gidip bir şeyler öğrensin. Bu hakemi bu maça verenler de okula gitmeli","Kapasitesi ve otoritesi olmayan bir insan" , "Türk futbolcusu Avrupa'ya gidince böyle şeyler olmuyor ve şaşırıyor" ,"futbolcularımı kutluyorum. Erkekler gibi mücadele ettiler", "Bizim takımımızın başı diktir... Savaştığımız sürece başarılar bizim olacaktır"
Feldkamp "Bir ara hakem beni ve Zico'yu da atacak diye korktum. Kartlarını herkese gösteriyordu"
Adnan Polat "'Fenerbahçe'ye karşı şanssızlık zincirini ancak böyle bir maçta kırabildik."
Adnan Sezgin "Bir takım, eksik olarak ancak bu kadar iyi oynayabilirdi'' , ''Hayatımda izlediğim en enteresan maç bu oldu. Bana göre hakem kararlarının her yönüyle irdelenmesi gereken bir karşılaşma"
Nihat Özdemir "Biz, bu maçı yöneten hakemi bir daha maçlarımızda görmek istemiyoruz. Seyircimizin bu hakeme karşı göstereceği tepkiyi biz önleyemeyiz.."
Volkan ( Lincoln hakkında konuşuyor ) " Lincoln'ün annesine, kız kardeşine ve kız arkadaşına küfür ettiğini , İngilizce (Yazarın notu : bu iki arkadaşın ingilizce bilgilerini doğrusu çok merak ettim)küfürler nedeniyle bu tepkiyi gösterdiğini vurgulayan Volkan, "Bu sözleri dışarıda da söylemesini bekliyorum. Bunları hangi Türk'e söyleseniz tepki verir. Böyle bir şey, adam öldürme sebebidir" diye konuştu. ( Şaka gibi bir arkadaş ! O zaman saha içinde yapma kardeşim yapacağını takımına zarar verme ne yapacaksan dışarıda yap ! Ama bu işler bizim ruhumuzu okşuyor orasına hiç şüphe yok , birçok adam bu Volkan pek delikanlıymış diyordur şimdi eminim . Bende bunları sahada yapmayıp madem öyle dışarıda delikanlılığını kanıtlmasını beklerdim ya da ... )
Gökhan "Bu kadar komik bir sarı kartı herhalde bir daha göremem. Zaten bende bir top var, top toplayıcı başka topu atıyor. O toptan bana ne... Ne yapmamı bekliyor ki. Konuşacak çok şey var. Ancak artık olanlar oldu. Üzüldüğüm şeyler de var. Örneğin, 20 yaşındaki bir Barış, Selçuk elini uzatınca eline vuruyor. Futbolda bu tür şeyler beni çok üzüyor. Attığım gole de fazla sevinemedim."


Güzel espriler de vardı ve bu da en güzeliydi Sarı-Kırmızılı taraftarlar dün geceki kritik derbiye özel bir pankart hazırladı: 'Kupayı gören en son Fenerbahçeli Fred Çakmaktaş'





Lugano ve Volkan gibi oyuncular bu takımdan gönderilmeli


Lugano için aşağıda farklı tarihlerde yazdığım iki yazı ve yorumu koyuyor başka birşey yazmıyorum ( Dün akşam gördüğü ilk kart haksız ama ikincisi haklıydı ) . Volkan için ise söylenecek fazla bir söz yok . Yasin dün akşam onun takım ve kendisi daha fazla zarar görmesini engel olmak için harcadığı enerjiyi sanırım GS forvertleri karşısında harcamamıştır . Yaptığı açıklama ve davranış ve kurduğu cümleler kişisel zekasının, psikolojisinin, eğitim ve kültürünün ve tüm bunların sonucunda FB formasının ağırlığını taşıyıp taşıyamayacağının değerlendirmesini herkes kolayca yapacaktır . Bu tavırlara külhanbeyi yakıştırması yapmak külhanbeylerine hakaret olacaktır . Ben buna kısaca zeka eksikliği ve davranış bozukluğu diyorum, kendisine Lugano ile birlikte iyi İngilizice de bilen işaret dilinden de anlayan bir psikiyatrist ya da psikolg bulmalarını öneriyorum . Yönetimin ve Zico'nun bu konulara duyarsız kalamamsını diliyorum . ( Üzülerek görüyorum ki yönetim onu ödüllendirmiş : Resmi site başlangıcına arkadaşın fotoğrafını koymuşlar !!!)

5 Şubat 2008 ( İlk GS kupa maçı yazısından )
Bir parantezde Lugano'ya ; sahadaki mücadeleci , hırslı kişiliğine büyük saygı duyuyorum ama - affına sığınarak - zeka konusunda bir sorunu olduğunu düşündürüyor insana . Yönetimin özellikle böyle kartlardan sonra kedisini uyarması gerektiğini düşünüyorum , konuşmak ve itiraz etmekten bu kadar sarı kart görülmesini anlamak mümkün değil . Dikkatli olmalı ...

20 Temmuz 2007 ( Copa Amerika 2007 yazılarında )
Uruguay ve Lugano gerçeği : FB'li Lugano gerçekten turnuvada Uruguay'ın kader adamı oldu . Yarı finalde son penaltıyı kaçırlamsı 3.lük maçında da yaptırdığı saçma penaltı ve gördüğü kırmızı kartla Uruguay'ın kaderini ellerinde eritti hırslı(!) kaptanları . Bu adam FB'yi de çok yakacak bu sene bu davranışlarıyla .
Lugano kart istatistiği : Geçen sezon 11 Sarı 2 Kırmızı kart . Bu sezon henüz 10 sarı ve 2 kırmızı kart ( İkisi de GS kupa maçlarında ve birbirnin kopyası ) . Daha detaylı incelenirse bu kartların hemen hemen hepsinin itiraz ve konuşmadan olduğu göürülecektir .

Galatasaray : 2 Fenerbahçe : 1
STAT: Ali Sami Yen
HAKEMLER: Cüneyt Çakır, Tarık Ongun, Alpaslan Dedeş

GALATASARAY: Aykut, Sabri(Nonda dk. 77), Song (Serkan dk. 81), Servet, Volkan, Barış, Mehmet Topal, Lincoln, Arda(Emre dk. 90+5 ), Ümit Karan, Hakan Şükür
YEDEKLER: Orkun, Barusso, Hakan Balta, Mehmet Güven
TEKNİK DİREKTÖR: Karl Heinz Feldkamp


FENERBAHÇE: Volkan Demirel, Gökhan, Lugano, Edu, Vederson, Deivid, Aurelio, Selçuk(Semih dk. 64), Uğur Boral(Yasin dk. 31), Alex, Kezman (Önder dk. 78)
YEDEKLER: Volkan Babacan, Kemal, Kazım Kazım, Ali Bilgin
TEKNİK DİREKTÖR: Arthur Zico

GOLLER: Hakan Şükür (dk. 4), Gökhan (dk. 67), Ümit Karan (dk. 90+1)
KIRMIZI KARTLAR: Lugano (dk. 26), Gökhan (dk. 75), Volkan (dk. 90+2) (Fenerbahçe), Lincoln (dk. 90+3) (Galatasaray)
SARI KARTLAR: Volkan, Ümit Karan, Arda (Galatasaray), Selçuk, Deivid, Volkan, Semih, Edu (Fenerbahçe)

Hiç yorum yok: